FirstBabyBlog

Här skriver jag om allt mellan himmel och jord, eller framförallt om mina 3 barn, renoveringar i huset, matlagning, resor och upplevelser vi gör. Vi är föräldrar till Nova 2007 Izabelle 2009 Clara 2014 Vi blev husägare 2009 till en riktig 70-talsvilla, som vi renoverat i omgångar. Vi gifte oss 2012 ❤️

Båttur

Kategori: Allmänt

Vi blev upphämtade med båt med Josefssons och fick åka ut till Jenny och mickes stuga i lördags. Perfekt solig dag att vara ute till havs. Helt vindstilla, så inga vågor. Och solen värmde, så man inte frös.

Izabelle hamnade hemma hos en kompis så Nova och Clara hängde med oss.

Clara var iaf riktigt pepp på att åka båt, med sin flytväst.

Dom har fått en jättefin stuga, och har precis införskaffat en vattenskoter. Som vi fick provköra. Vilken leksak! Och vilken härlig dag!

Mer bilder

Kategori: Allmänt

Sista delen från resan blev Stockholm och grönan. Tjejerna har blivit så tuffa och vill åka allt. Några attraktioner är dom för korta för än, som tur för mig(!)

Vi var ju där en lördag så hela dagen var det genrep inför tv-sändningen på kvällen, musikkrysset.
Riktigt kul. Vi såg en stund av direktsändningen, men då insåg vi ju att köerna till alla attraktioner var korta så då passade dom på att åka ännu mer.

Vi var där från kl 10 då dom öppnade och for därifrån strax innan 23. Då var vi möra. Som tur var bodde vi mittemot på scandic Hasselbacken så det gick snabbt hem.

Bilder från resan

Kategori: Allmänt

Lägger in några bilder från daftöland och godisbutiken

Årets semestertripp

Årets semestertripp blev via Gävle, ner till Sponvika just vid Sveriges gräns. Där hälsade vi på Joel och Marthe med bebis, och sen över till Stockholm för hotellvistelse och grönan.

Vädret var absolut inte det bästa, men ändå så pass bra att alla förutom jag kunde bada i havet, och vi fick två jättefina eftermiddagar med mycket sol. Regnet slapp vi också.

När vi bodde i stugan hos vännerna så åkte vi till daftöland, och förbi Sveriges största godisbutik.
Och vi hann även med sightseeing runt stugan. Vi for till Halden, kikade på fästningen. (Där bl.a Allsång på gränden spelades in)
Och åkte ner till hamnen och åt en riktig skaldjurslunch.

Lägger ut bilder som tyvärr inte kommer i rätt ordning..

Fortsättning följer..,

2:a veckan semester

Kategori: Allmänt

Denna veckan har i princip regnat bort. Men vi har ändå försök vara ute, mellan skurarna.

Jimmy jobbar med sommarprojektet på baksidan, kommer bilder från det senare och vi har kört bort skräp, massor med skräp.

Vi tog oss ner på stadsfesten i lördags och åkte några karuseller, sen såg vi några låtar med Sean banan.

Flickorna följde ju farfar i bussen ut till flygplatsen för att ta emot Sean banan. Han hade tydligen varit väldigt busig och bl.a pussat på deras huvuden.
Och tagit foto med dom och gett autografen.

Sen har vi hälsat på hos Stina och Rebecka, vi blev bjudna på en jättegod halloumisallad.

Clara har blivit jätteduktig på att trampa. Hon är så nöjd över tre-hjulningen. Parkerar den gärna bredvid syrrornas cyklar.

Hon har däremot svårare med balanscykeln.

Trots regniga dagar så har vi det ändå bra.
Nu forsätter vi vänta på solen!

Rom Italien

Kategori: Allmänt

Vilken underbar resa. Det bästa var absolut drycken och maten. Gillar de vackra byggnaderna och det pampiga. Vet ni, jag låter bilderna tala för sig själv!

I flyget dit

Frukosten

Vår utsikt från hotellrummet

Vårt hotell

På hotelltaket fanns det en takterrass dit man kunde beställa upp dryck och tilltugg till bra priser.

Utsikt över Rom

Lunch med prosecco, skinka, melon, bruschetta, mozzarella, ostar och oliver.

Frozen coffeedrink

Här var vi Inne i Vatikanstaten med 1000 invånare, däremot mellan 20000-30000 besökare per dag! Vi hade bokat med guide så vi slapp köer. Så värt

Många människor..

Inne i st Peterskyrkan. Hela colosseum som är 143 m i diameter ryms inne i denna kyrka.

Mycket pizza och pasta blev det.

Inuti colosseum

Liten mojito

Stooor mojito

Stooor öööl

Inne i phantom

Sista kvällen åt vi på Pane & Salame, där all mat serverades på träplankor. Riktigt gott!